Isuzu-czech.cz
PRODEJ AUTOBUSŮ

PREMIÉRA – ISUZU VISIGO je tady „pane, to bude jízda“!

 

ISUZU VISIGO – Zbrusu novou koncepci turistického autobusu slavnostně představila v těchto dnech společnost Anadolu Isuzu Automotive Industry & Trading A.S.  VISIGO zvětšuje portfolio současné řady midibusů TURQUOISE a NOVO o nový atraktivní model odlišné konstrukce s celkovou délkou 9,5m. Od předchozích typů se liší samonosnou karoserií a motorem umístěným v zadní části.

ISUZU VISIGO

Nově navržená karoserie v mnoha ohledech předčila očekávání.  K zákazníkům se dostává pevný kompaktní autobus střední třídy, který v této cenové relaci na českém trhu evidentně scházel.  Již při samotném předvedení vzbudil  VISIGO jako autobusová celebrita rozruch. Ano, VISIGO se skutečně líbil a setkal se s jednoznačně dobrými ohlasy jak od novinářů, tak i od pozvaných partnerů a hostů.

 

ISUZU VISIGO, foto Viktor Wiesner – TURANCAR CZ 

 

Určitě každého v první řadě zajímá, kolik nový VISIGO bude stát a kdy ho poprvé uvidíme v Čechách? Cena byla velmi předběžně stanovena na 2. 986 000, – Kč. Termín zahájení prodeje odhaduje společnost TURANCAR CZ na první polovinu roku 2014. Výrobce deklaruje, že autobusy v roce 2014 budou osazeny novými motory Euro VI s výkonem 220 – 250 koní.

 

ISUZU VISIGO, foto Viktor Wiesner – TURANCAR CZ 

 

Fakta, postřehy, zajímavosti, poznatky 

V ISUZU tentokrát vsadili na oblé tvary, plynulé křivky a originální prvky jak na vnějších částech karoserie, tak i v provedení interiéru. Dopravci určitě ocení průchozí zavazadlové prostory o objemu 5,5 m³.  Koncepce podvozkové části je identická s vyspělými autokary světových značek. Přední náprava s nezávislým zavěšením kol a pneumatickým pérováním zajišťuje klidnou a pohodlnou jízdu i po špatných silnicích. Zadní náprava má také pneumatické odpružení, na všech kolech jsou kotoučové brzdy a autobus je vybaven zpomalovací motorovou brzdou a elektrickým retardérem.  Objem palivové nádrže 250 l s přehledem zajišťuje akční rádius minimálně 1000 km.

 

 ISUZU VISIGO, foto Viktor Wiesner – TURANCAR CZ 

ISUZU VISIGO, foto Viktor Wiesner – TURANCAR CZ 

 

Charakterem a vybavením se VISIGO blíží již do kategorie dospělých autobusů. Nový koncept,  konstrukce sedadel, široká ulička, vysoké boční prosklení a vnitřní světlá výška výrazně zvyšují komfort pro cestující. Podle přání zákazníka jsou možné upravit varianty počtu sedadel v konfiguracích: 35 + 2, 37 + 2 a 39 + 2. Dostatek přirozeného světla v interiéru zabezpečují prosklené partie stropního panelu.  Naopak noční svícení obstarává důmyslný systém efektních LED světel. Nově navržená celková ergonomie interiérových částí v předním prostoru zabezpečuje posádce pohodlí a dobrý výhled. VISIGO je vybavený multimediálním setem, který umožňuje na jedné obrazovce funkce, MP3, DVD, navigace a palubního počítače, které mohou být použity současně. Segment plně automatické klimatizace je zde poprvé použitý (topení a chlazení) systém je součástí standardního vybavení VISIGO. Klimatizační jednotka má výkonovou kapacitu 28,4 kW a 38.270 kcal / h.

 

ISUZU VISIGO, foto Viktor Wiesner – TURANCAR CZ 

 

Na první pohled nás zaujme vypouklé přední čelo, s optický prodlouženým čelním sklem.  Křivky a linky předního panelu stylizovaného rozmístění hlavních světlometů a mlhovek do oblouku, působí příjemně optimistickým vhledem s pocitem, že autobus se usmívá.  Vizuálně budí respekt mohutná zpětná zrcadla umístěná symetricky s velkým přesahem před autobus. Hodně zajímává je nápaditá linie předního sloupku protaženého plynule až do střešního spoileru, který zakrývá klimatizaci. Zajímavě navržené boční prosklení u řidiče sestupuje hluboko ke spodní hraně karoserie, řidiči mimo jiné umožňuje dobrý boční výhled. Estetické zdařilé je také efektní provedení dvojitého sloupku v přední části v kombinaci s leštěnou ocelovou plochou se znakem VISIGO.

 

To jsou naše první postřehy, se setkání s nejnovějším přírůstkem z rodiny ISUZU, se kterým se budeme bez pochyby potkávat i na českých silnicích. Nedovolíme si tvrdit, že VISIGO je nejlepší autobus na světě, ale určitě je „po čertech dobrý“!

 

text: Zdeněk Nesveda

foto: Viktor Wiesner

 

 

ISUZU VISIGO, foto: Isuzu

  ISUZU VISIGO, foto: Isuzu

 

ISUZU VISIGO, foto: Isuzu

ISUZU VISIGO  Technické parametry:

Rozměry v mm:
Maximální délka 9560
Maximální šířka 2454
Maximální   výška 3368   (včetně klimatizační jednotky)
Rozchod   předních kol 2012
Rozchod   zadních kol 1751
Přední převis 1890
Zadní   převis 3010
Vnitřní   výška 1950
Hmotnosti v kg:
Celková   hmotnost 14 000
Pohotovostní   hmotnost 8 890   (plná nádrž paliva, řidič, stevard)
Zatížení   přední náprava 5 000
Zatížení   zadní náprava 9 440
Obsaditelnost:
Varianta   A 37 + 1   + 1
Varianta   B 39 + 1   + 1
Varianta   C 35 + 1   + 1
Motor:
Značka ISUZU   4HK1E5S EURO 5 EEV
Typ Common   Rail Turbo Diesel Intercooler
Zdvihový   objem (ccm) 5 193
Počet   válců 4
Výkon 142   kW/2600 ot.
Točivý   moment 637/1600   to 2600 (64,9 / 1600-2600)
Emisní   norma Euro V   EEV
Stoupavost: 38,8%
Pérování:
Přední   náprava Nezávislé   zavěšení kol, pérování pneumatické, 2 měchy
Zadní   náprava Pevná,   pérování pneumatické, 4 měchy
Brzdy:
Zadní/přední Kotoučové
Systém Vzduchový   (ABS, ASR)
Přídavné Motorová,   elektrický retardér, parkovací vzduchová
Nádrž: 250 l
Převodovka:
Typ ISUZU   MZW-6F (Shift Systém)
Rychlosti 6 + 1   manuální s pneumatickým ovládáním
Diferenciál : 5.86   (Meritor)
Pneumatiky: 265/70   R19, 5
Poloměr otáčení: 7 100   mm
Zavazadlový prostor: 5,5 M³
Klimatizace: Safkar   –  28,4 kW a 38.270 kcal / h – plno automatická,   teplo/zima