Do všech modelů roku 2010 se montují motory nové generace, využívající technologie EGR (Exhaust Gas Recirculation), kde se pro dosažení emisních limitů Euro 5 používá zpětné recirkulace výfukových plynů. Koncern ISUZU se sídlem v Tokiu se tak přidal k předním světovým výrobcům, kteří používají elektronicky řízený proces, kde nejsou nutné další kapalné příměsi. ISUZU je největším světovým producentem motorů na světě a dnes je již namontováno do různých vozidel několik miliónu motorů této značky.
Motory ISUZU se vyznačují vysokou spolehlivostí a mimořádně tichým chodem. Do nízkokapacitních autobusů jsou převážně použity vznětové čtyřválcové motory. Nové typy motorů ISUZU 4HK1E5S a 4HK1E5C – Commonrail Turbo diesel s intercoolerem o objemu 5193 cm³ dosahují výkonu 150 a 140 kW s kroutícím momentem 637 Nm a 513 Nm /1600 – 2600 r.p.m.
Díky vysokotlakému systému Commonrail, ovládanému řídící jednotkou, vykazují motory nízkou spotřebu, zvýšil se příznivě kroutící moment a snížila se hlučnost a množství nepříznivých emisí. Výhodou u těchto motorů je, že množství vstřikovaného paliva není přímo závislé na otáčkách a paliva je vždy dostatek prostřednictvím vysokotlakého zásobníku. Soustava je doplněna filtrací pevných částí DPD, které se v motoru tvoří i přes veškerou snahu redukovat je již při spalovacím procesu. Jedná se o částice převážně tvořené množstvím různých látek, které pocházejí z paliva, ale i ze spálených zbytků maziv.
Motory ISUZU významně zvyšují užitnou hodnotu nových autobusů, je však nutné dbát podmínek stanovených pro preventivní servis a diagnostiku. Důležité je čerpat pouze kvalitní pohonné hmoty z ověřených zdrojů. Nafta s různými příměsemi mikroskopických částic způsobuje zanášení jemných filtrů a vážně poškozuje nadměrným opotřebením součásti vysokotlakého systému.
Více informací o autobusech ISUZU na stránkách dovozce: www.turancar.cz