Výhodné nákupy autobusů ISUZU EURO 5 právě teď! Autobusy ISUZU nové a ze sladových zásob s emisní normou EURO 5 nabízí společnost TURANCAR CZ. Od 1. 1. 2014 v platnost vstupuje pro motorová vozidla nová norma emisních limitů EURO 6 ! Nové zařízení pro ještě větší čistotu výfukových zplodin je v porovnání se současnou technologií EURO 5 v mnoha ohledech daleko složitější. Nabízí se nyní proto, velmi výhodné nákupy autobusů ISUZU modelů NOVO, TURQUOSE a CITI ještě s emisní normou EURO 5.
Důležité je připomenout, že s přicházejícími novými ekologickými technologiemi zároveň dochází k omezování dopravy, v mnoha městech Čech a Evropy pro starší vozidla, která přísné normy nesplňují. Doporučujeme nákup autobusů s osvědčenou, vyzkoušenou a spolehlivou technologií EURO 5 ISUZU EEV (EGR + DPD filtr) ještě letos. Do konce roku 2013 nabízíme tyto autobusy do vyprodání skladových zásob, nebo v limitovaném počtu také z výroby.
Informace o možnostech nákupu autobusů EURO 5 2012 a 2013 vám rádi poskytneme na
603 970 950
ISUZU EURO 5 – výhodný nákup právě teď !
ISUZU TURQUOISE EURO 5 (EGR + DPD filtr)
„štěstí přeje připraveným“
Nízkoemisní zóny v českých městech již na podzim 2013 !
Praha – Na podzim letošního roku by mohly v českých a moravských obcích začít fungovat první nízkoemisní zóny. Umožnit by to mělo nařízení vlády, které předloží kabinetu ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS) ke schválení letos v říjnu. Pokud obecní zastupitelstva rozhodnou o vzniku zóny ihned po schválení nařízení, mohly by první omezení řidiči pocítit za rok. Emisní plakety pro vozidla budou podobné dálničním známkám a jejich distribuci zajistí obce s rozšířenou působností a Státní fond životního prostředí. Návrh dnes Chalupa představil médiím. V budoucnu bude možné získat plaketu i od jiných distributorů, kteří projeví zájem. „Mohlo by se jednat o stanice technické kontroly, prodej by mohl probíhat i přes internet. Cena plakety bude 80 korun,“ uvedl ministr. Podle něj bude zavedení nízkoemisní zóny plně v kompetenci obcí, protože právě obce prý nejlépe vědí, jaké jsou v nich podmínky, to se týká i Prahy. Dobu mezi přijetím nařízení vlády a říjnem 2013 mají podle ministra obce a řidiči na přípravu. Obce ale budou po přijetí nařízení moct rozhodnout o své vyhlášce kdykoli a lhůtu na přípravu prodloužit na delší období než rok.
Podle stáří a emisních kategorií budou auta rozdělena do čtyř pásem, přičemž nejstarším s nejvyššími emisemi – zaregistrovaným před rokem 1997 – plakety vydávány nebudou. Znamená to, že pro ně bude platit v obcích se zónami zákaz vjezdu. Chalupa nechtěl odhadovat, kolika aut se to dotkne.
Kategorie dvě až čtyři budou odstupňovány podle emisí. Odlišovat je bude barva – červená pro druhou kategorii, žlutá pro třetí a zelená pro čtvrtou. Platnost plaket bude neomezená. Aby nebylo možné plaketu přenášet, bude na ní zaznamenána registrační značka vozidla.
Rozdělení automobilů do emisních kategorií se má lišit podle toho, zda jde o vozidla se vznětovými, či zážehovými motory. Přísnější podmínky přitom budou platit pro vznětové, tedy naftové motory, především s ohledem na emise jemného prachu, které patří k neproblematičtějším znečišťujícím látkám ve vztahu k překračování imisních limitů. Elektromobily, hybridní auta nebo vozy používající jako palivo bioplyn a bioethanol budou mít automaticky nárok na zelenou plaketu. Motorky zaregistrované před rokem 1993 budou spadat do první kategorie, mladší automaticky do čtvrté.
Pro záchranářské vozy, auta údržby či vozy tělesně postižených bude platit výjimka. Výjimku budou moct obce dát také dlouhodobě nemocným nebo zaměstnancům, jejichž pracovní doba jim nedovolí dopravit se do práce městskou hromadnou dopravou.
Plakety umožní vjezd do jakékoli obce, která na svém území nízkoemisní zónu vyhlásí. Vznikat mohou nízkoemisní zóny v lázeňských městech a v oblastech se znečištěným ovzduším, které zároveň mohou motoristé objet po silnici stejné nebo vyšší třídy.
Pro Moravskoslezský kraj, který trápí znečištěné ovzduší nejvíc, udělalo ministerstvo studii proveditelnosti pro obce nad 10.000 obyvatel. Hned by se podle ní daly zóny vyhlásit v sedmi ze 16 posuzovaných obcí – například v Opavě, Bruntálu a Třinci, třeba v Novém Jičíně to ale struktura silniční sítě zatím nedovolí. Zájem o zavedení emisní zóny projevilo lázeňské město Klimkovice. Podle Chalupy budou tyto lázně asi první obcí s nízkoemisní zónou. V Praze možnost vymezení zón posuzuje zvláštní pracovní skupina. Novinku po vzoru Německa zavedli do českého práva zákonodárci schválením novely zákona o ovzduší.
Chalupa nyní chce se zahraničními partnery jednat o vzájemném uznávání plaket za hranicemi, nejprve v Německu. Téma chce nastolit také příští týden na jednání visegrádské čtyřky. Autor: ČTK www.ctk.cz