Značka ISUZU vyplňuje dlouhodobě mezeru na trhu v kategorii minibusů s kapacitou 22 – 39 míst v rozměrech 7 – 9,5 metru. Nejsilnější stránkou všech minibusů ISUZU je jejich od začátku až konce navržená skutečná autobusová konstrukce vývojovým centrem Anadolu ISUZU.
Rok 2024 byl zlomový, s příchodem obecného nařízení Evropské unie GSR, kdy musí být všechna nově vyrobená vozidla povinně vybavena automatickými asistenčními funkcemi. ISUZU využívá zároveň této příležitosti, nejen k technologickým změnám, ale k výrazné proměně designu u všech modelů, kdy autobusy získaly stejný nezaměnitelný vzhled. Od konce roku 2024 jsou všechny karoserie autobusů ISUZU také ošetřeny proti korozi kataforézou.
Aktuální nabídka pěti modelů minibusů ISUZU v délkách 7 – 9,5 m: NOVO Ultra/Lux, 7m, – TURQUISE, 7,5m – NovoCiti Life 8m – GRAND TORO, 8,5m – VISIGO, 9,5m
.
ISUZU GRAND TORO, je v nabídce další nový rozměr minibusu
GRAND TORO navazuje, na konstrukčně velmi podobné předcházející modely malých turistických turistických autobusů ISUZU TURQUOISE a NOVO Ultra/Lux. Liší se od nich zejména větší délkou 8,5 metrů, nově použitým motorem Cummins a plně automatickou převodovkou Allison. GRAND TORO je již na první pohled od svých předchůdců hodně odlišné nápadným novým faceliftem. Podstatná změna je také v umístění druhých dveří ve středu vozu mezi nápravami, na rozdíl od předchozích typů s dveřmi v zadní části.
U GRAND TORO došlo k celkově k zásadní proměně na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). ISUZU nyní také vsází na kartu nejnovějších trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází z moderních křivek, výrazně se odlišujících od konkurence. Výrazný designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje design dynamických denních, směrových a zadních světel, to pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.
Základní technické parametry:
-
délka × šířka × výška 8 514 x 2 330 x 3 347 mm
-
hmotnost celková 11 480 kg
-
motor Cummins ISB4,5 E6
-
typ CommonRail Turbo Diesel Intercooler
-
válce 4 | objem 4 500 cm3
-
výkon 151 kW ( 206 HP ) / 2 300 r.p.m.
-
krouticí moment 827 Nm / 1 200 – 1 500 r.p.m.
-
převodovka manuální ZF 6S 1010 BO MT
-
(standard) / automatická ALLISON 3270R XFE
-
AT+ ZF 6S 1010 (opční výbava)
-
přední odpružení listová pera
-
zadní odpružení pneumatické, 4 měchy
-
brzdy přední kotoučové | zadní kotoučové
-
bezpečnostní systémy ABS, ASR (EBS) ESC/ESP/ GSR
-
obsaditelnost 35 sedící + 6 stojící + služební
-
sedadlo / alternativa 37 + 6 stojící
-
zavazadlový prostor 4,6 m3
.
.
.
V Čechách se objevila novinka letošního jara, minibus ISUZU NEW TURQUISE 2025
Inovovaný TURQUOISE 2025 je nyní k dispozici i zákazníkům v Čechách a k vidění v servisním centru TURANCAR ve Stodůlkách. Model ISUZU TURQUOISE byl historicky první, se kterým na český trh vstoupila společnost TURANCAR CZ již v roce 2004. Jedná se o turistický autobus dlouhý 7,5 metru, vhodný zejména pro incomingovou turistiku a cesty na střední vzdálenosti. Kapacita obsazení je až 33 míst. Do dnešních dnů doznal mnoha významných změn a stal se bestsellerem ve světě malých autobusů. TURQUOISE byl předlohou pro vývoj dalších kratších modelů s označením NOVO Ultra/Lux. Po dvaceti letech se stal i vzorem pro konstrukci většího GRAND TORO.
TURQUOISE je typickým zástupcem autobusů vyvinutým do náročných podmínek třetích světů s konstrukcí na pevném rámu s umístěním motoru v přední části pod podlahou. Modely již páté generace TURQUOISE jsou vybavené originálními japonskými motory ISUZU 4HK1E6C-E. K dispozici je také školní autobus v typické žluté barvě. V nabídce je i varianta s automatickou převodovkou. ISUZU TURQUOISE lze zakázkově dodat i ve verzi VIP s koženými sedadly rozvrženými v pohodlné konfiguraci 2+1.
Základní technické parametry:
-
délka × šířka × výška 7 720 × 2 320 × 3 330 mm
-
hmotnost celková 10 400 kg
-
motor ISUZU 4HK1E6C-E
-
emisní norma EURO OBD-E
-
typ CommonRail Turbo Diesel Intercooler
-
válce 4 | objem 5 193 cm3
-
výkon 140 kW / 2 600 r.p.m.
-
krouticí moment 513 Nm / 1 600 – 2 600 r.p.m.
-
převodovka MZZ 6F / Niesetronic
-
počet přev. stupňů 6+1, manuální řazení
-
/ automatizovaná
-
přední náprava pevná, poloelyptické list. pružiny
-
zadní náprava pevná, poloelyptické list. pružiny
-
/ vzduchové měchy
-
brzdy přední kotoučové | zadní kotoučové
-
zavazadlový prostor 3,3 m3
-
obsaditelnost 26+2 / 28+2 / 30+2 / 31+2 / 33+1
-
retardér Telma ( 2× 4 cívky)
-
EBS + ASR Wabco. GSR
Kontakt na prodejce:
-
TURANCAR CZ
-
Zdeněk Nesveda – prodej autobusů
-
774 812 178