ISUZU v současnosti představuje nejnovější technologie ve výrobních procesech a konstrukcích autobusů, v oblasti inovací nyní postupuje mílovými kroky pro udržení konkurence schopnosti a udržitelnosti. Výrobní závod Anadolu ISUZU nyní investuje velké prostředky do vývoje, modernizace, efektivnosti výroby a bezpečnosti vozidel. Představujeme vám čtyři nejdůležitější aspekty, které řadí značku ISUZU k evropské špičce výrobců užitkových vozidel. V České republice značku autobusů ISUZU zastupuje výhradní dovozce TURANCAR CZ
.

První ISUZU NovoCiti Life 2025 GSR v ČR, v současné době je vy výrobě 10 nejnovějších NovoCiti pro MHD ve středočeských Říčanech (foto: Zdeněk Nesveda)
.
ISUZU nově ošetřuje všechny karoserie kataforézou
Za přelomové lze považovat spuštění provozu pro komplexní galvanické ošetření katataforézou všech minibusů, autobusů a kabin nákladních vozů. Plně automatizována kataforézní linka vznikla v rámci inovačních programů Anadolu Isuzu, je zároveň také největším a technologicky nejvyspělejším zařízením svého druhu v Turecku a patří i mezi ty největší a nejmodernější i v Evropě. Aplikovaná kataforézní metoda ošetření zvyšuje násobně celkovou životnost autobusů a nákladních vozidel ISUZU a tím významně snižuje náklady pro koncové zákazníky. Více informací o galvanickém ošetření
.
.
ISUZU vyprodukuje až 70 % elektrické energie pro vlastní výrobu ze solárních zdrojů
Společnost Anadolu Isuzu implementovala řadu nových projektů týkajících se udržitelnosti, nainstalovala vysokokapacitní solární elektrárnu na střechy svých zařízení s kapacitou 5 500 MWP, jedná se téměř o 55% energie spotřebované výrobními procesy.
.

Solární panely na střechách výrobních hal Anadolu Isuzu vyprodukují až 70% elektrické energie spotřebované při výrob (foto: Anadolu ISUZU)
.
Dnes se společnost Anadolu Isuzu ve druhé fázi projektu přiblížila k avizované kapacitě až 70 % získané elektrické energie ze solárních panelů. Tímto ambiciózním projektem snižuje významně celkovou uhlíkovou stopu svých výrobků již od samého počátku výrobního procesu.
.
ISUZU dodává autobusy splňující evropskou normu GSR (General Safety Regulation)
ISUZU plně respektuje nařízení GSR o obecné bezpečnosti vozidel, podobně jako všichni další evropští výrobci. Nově vyrobená vozidla ISUZU zároveň prošla procesem inovací a modernizací, vizuálně se odlišují a jsou identifikovatelné, také mimo jiné i novým Faceliftem. GSR je výsledkem iniciativy EU s názvem VISION ZERO, kdy je snaha do roku 2050 dosáhnout minimální, možná i nulové úmrtnosti na evropských silnicích. V souladu se směrnicemi Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů stanovuje také právní rámec pro schvalování autonomních vozidel, která budou v EU provozovaná zcela bez řidiče.
.
.
ISUZU vyvinulo vlastní elektrobus s autonomním řízení bez řidiče
ISUZU nezůstává pozadu ani ve vývoji autobusů s autonomním řízením bez řidiče. Výrobce Anadolu Isuzu úspěšně přetvořil osmimetrový plně elektrický autobus Novociti Volt na platformu vozidla bez řidiče v rámci spolupráce s LeoDrive. Pro tento účel byla speciálně vyvinutá škála spolehlivých softwarových, hardwarových a algoritmických řešení specifických pro technologie autonomního řízení Testovací autonomní vozidlo NovoCiti Volt je vybavené řadou pokročilých technologií LiDAR, kamerami, senzory, speciálními procesory a kontrolními mechanismy propojenými s jízdními systémy.
.
Během testů se uskutečnila široká škála různých situačních scénářů s cestujícími i bez nich. Autonomní elektrobus bus NovoCiti Volt je považovaný za autonomní vozidlo 3. úrovně, které prokázalo bezpečnou jízdu při respektování dopravních značek a semaforů při různých dopravních podmínkách, včetně aktivního pohybu chodců na přechodech i mimo ně. Bezpečně také identifikoval nejrůznější překážky v podobě jedoucích i zaparkovaných vozidel.
Zdeněk Nesveda
zdroj: Anadolu Isuzu