Výrobce Anadolu Isuzu úspěšně přetvořil osmimetrový plně elektrický autobus Novociti Volt na platformu vozidla bez řidiče ve spolupráci s vývojovou formou LeoDrive. Pro tento účel byla speciálně vyvinutá škála spolehlivých softwarových, hardwarových a algoritmických řešení specifických pro technologie autonomního řízení
Testovací autonomní vozidlo NovoCiti Volt je vybavené řadou pokročilých technologií LiDAR, kamerami, senzory, speciálními procesory a kontrolními mechanismy propojenými s jízdními systémy. Během testů se uskutečnila široká škála různých situačních scénářů s cestujícími i bez nich.
Data získaná z testovacích jízd provedených v areálu Technické univerzity Gebze byla použita k optimalizaci vyvinutého řešení autonomního řízení. Autonomní elektrobus NovoCiti Volt je považovaný za autonomní vozidlo 3. úrovně, které prokázalo bezpečnou jízdu při respektování dopravních značek a semaforů při různých dopravních podmínkách, včetně aktivního pohybu chodců na přechodech i mimo ně. Autobus také bezpečně identifikoval nejrůznější překážky v podobě jedoucích i zaparkovaných vozidel.
Generální ředitel Anadolu Isuzu Tuğrul Arıkan řekl: „Nesledujeme pouze trendy transformující automobilový průmysl, ale aktivně se podílíme na jejich vytváření. Naše síla pramení z více než čtyřicetileté zkušenosti v oblasti produkce užitkových vozidel, inovativního a ekologického charakteru, díky vynikajícím výzkumným a vývojovým schopnostem. Anadolu Isuzu je lídrem v oboru s neustále se rozvíjejícím portfoliem našich nových elektrických vozidel, stejně tak jako s ekologickými vozidly na bioplyn a vodík, nyní také i s naším úsilím v oblasti technologií autonomního řízení. Tento projekt, který jsme úspěšně realizovali pomocí nejpokročilejších open source technologií na světě na úrovni 3 autonomního řízení, je velmi důležitou součástí naší vize vyrábět inovativní, udržitelná, bezpečná a pohodlná vozidla. S naší výrobní infrastrukturou, technologií a odbornými znalostmi jsme připraveni vyhovět potřebám našich zákazníků na domácím i zahraničním trhu“.
Zdeněk Nesveda – Buspress /zdroj: Anadolu Isuzu