Isuzu-czech.cz
PRODEJ AUTOBUSŮ

Ceny A’Design Award získaly autobusy ISUZU KENDO a GRAND TORO

Významné ocenění za design získaly nové modely autobusů ISUZU KENDO a ISUZU GRAND TORO.  Soutěž A’Design Award je určena pro designéry, inovátory a společnosti, které se chtějí zvýraznit, aby upoutaly pozornost médií a zákazníků.

.

Anadolu Isuzu Wins Design Avard

.

Meziměstský linkový autobus ISUZU KENDO

Linkový autobus s ekologickým plynovým pohonem Interliner 13 CNG  s označením KENDO získal v soutěži zlatou medaili. K ocenění přispělo dobré nastavení rozhodujících kritérií ekonomického a ekologického řešení celkového konceptu autobusu a v neposlední řadě také maximálně propracovaný nápadný revoluční design. Jedná se o prvních z modelů ISUZU, jenž využívá, zcela nového designového stylu UX (User eXperience designer).  Na přední masce upoutává ostrá černá kontura s rozdělenými designovými světlomety. Esteticky dobře působí aerodynamický kryt palivových nádrží na CNG. Zcela nové je ztvárnění pracoviště řidiče a celého interiéru s použitím nejmodernějších progresivních materiálů Abs, Pu, Pvc, Formica, hliníku vinylu a dalších kompozitů.

 

KENDO je výsledkem komplexního projektu vývojářů Anadolu ISUZU uskutečněného v letech 2018 – 2020. Základní definice při zadávání projektu byly, průzkum trhu a porovnávání s existujícími produkty společnosti Anadolu Isuzu a její know-how, využití výsledku průzkumu, jako výchozí bod vývoje s cílem zvýšit ergonomii, použitelnost, trvanlivost a produktivitu výrobního procesu. Došlo také k analyzování pokroku v jiných průmyslových odvětvích, nastávajících trendů a tendenci vývoje nových tvarů spolu s výzkumy barev, materiálů a povrchových úprav

Náklady na pořízení, následně i na údržbu a vlastní provoz autobusu jsou pro majitele a provozovatele mimořádně důležité při rozhodování o nákupu nových vozidel. Mezi hlavní požadavky také patří funkčnost, trvanlivost a komfort pro cestující a řidiče. Všechny tyto a další parametry byly zohledněny při rozhodování poroty a udělení zlatého ocenění A’Design Award.

KENDO, linkový meziměstský autobus může být dobře použitý jako školní, nebo pro závodovou dopravu.  Standardní Interliner má maximální kapacitu k sezení, je zde možnost přeměnit střední  část vozu na stání a vyčlenit prostor pro invalidní vozík s využitím sklopných sedadel.

.

ISUZU KENDO

.

ISUZU KENDO

.

ISUZU KENDO

.

Technická specifikace

  • Celková délka / 12 990 mm
  • Šířka / 2 550
  • Výška / 3 634
  • Rozvor / 6 950
  • Přední převis / 2 660
  • Zadní převis / 3 380
  • Celková hmotnost / 19 500 kg
  • Motor Cummins ISB6.7E6320B / Euro 6D/ 6 válců / 6 700 cm³ /  235 kW / 2 100 r.p.m.
  • Převodovka / automatická, 6 stupňová Zf Ecolife 6 A P 1400
  • Kapacita zavazadlových prostor / 6,9 m³ (s výtahem pro invalidní vozík) 7,5 m³ (bez výtahu)

 

Turistický autobus ISUZU GRAND TORO

Hlavní inspirací vývojářů bylo využití unikátního know-how  Anadolu Isuzu a dvou již existujících základních modelů NOVO a TURQUOISE. Historická, zásadní renovace osvědčených modelů s využitím technologických gadgetů přinesla své ovoce v podobě stříbrné ceny A’Design Award pro nový model GRAND TORO.

.

ISUZU GRAND TORO

.

Předcházející modely není nutné představovat, oba, NOVO i TURQUOISE jsou hojně v Česku zastoupeny u dopravců a poprvé se na našem trhu objevily ji ž v roce 2004, tehdy to byl TURQUOISE Euro 3.  Bylo na čase přijít se zásadní inovací monotónní nabídky současných modelů. Podobně jako u linkového KENDO i zde dochází k zásadní proměně na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). ISUZU nyní vsází na kartu nejnovějších trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází opět z moderních křivek, výrazně se odlišujících od konkurence.  Výrazný designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje design dynamických denních, směrových a zadních světel, to pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.

Na stavbu vozidla jsou použity nejmodernější materiály. Vnější plášť TORO je vyroben z polymeru vyztuženého vlákny a perforovaného plechu. Skořepina karoserie je vyztužená nosníky, podvozek a hlavní konstrukce jsou z hliníku a oceli. V interiéru jsou použity moderní materiály Abs, Pu, Pvc, formica, hliník, textilie, vinyl a různé kompozity.

Cílem celého snažení je nabídnout autobus s vysokou přidanou hodnotu se schopností se prosadit na evropském a světovém trhu. Svým charakterem je TORO dobře použitelné na středně dlouhé trasy při zájezdech a turistických cestách. Jeho využití je v hodné i pro další účely, dopravu zaměstnanců, sportovních oddílů, nebo také jako školní autobus.  Uplatnění vidíme také v incomingové turistice podobně jako tomu je u předchozích modelů NOVO a TURQUOISE.

TORO je oproti původním modelům delší, nyní 8,5 m a je celkově prostornější, zadní dveře se přemístily do střední části vozu.  Vývoj se zaměřuje se významným způsobem také na technickou část, bezpečnost a v neposlední míře na komfort pro cestující a řidiče. Cílem bylo dosáhnout maximálně nejnižší spotřeby v dané délkové kategorii.

.

ISUZU GRAND TORO

.

ISUZU GRAND TORO

.

ISUZU GRAND TORO

.

 

Technická specifikace:

  • Celková délka / 8 514 mm
  • Šířka / 2 330
  • Výška / 3 347
  • Rozvor / 4 475
  • Přední převis / 1 669
  • Zadní převis / 2 370
  • Celková hmotnost / 11 480 kg
  • Motor / Cummins ISB4,5 / Euro 6D/ 4 válce / 4 500 cm³ /  150 kW /
  • Převodovka / ZF manuální, alternativně automatická
  • Obsaditelnost / 35 – 37 cestujících
  • Kapacita zavazadlových prostor / 5 m³

 

O společnosti Anadolu ISUZU

Anadolu ISUZU je jednou z předních středně velkých společností vyrábějících autobusy a autokary v Evropě, jejichž hlavními akcionáři jsou skupina Anadolu z Turecka a Isuzu Motors Limited a Itochu Corporation z Japonska. Společnost je prvním japonským společným podnikem v tureckém automobilovém průmyslu. Hlavními oblastmi jeho činnosti jsou výroba a distribuce lehkých užitkových vozů a midibusů. Od založení společnosti v roce 1984 bylo vyrobeno téměř 150 000 vozidel v souladu s licenční smlouvou Isuzu Motors. Jako společnost vyrábějící užitková vozidla s licencí prvotřídní japonské značky v evropském regionu řídí Anadolu Isuzu všechny své výrobní procesy podle světově proslulých japonských systémů řízení kvality, norem a předpisů Evropské unie pro kvalitu. Jasnými výsledky jsou výrobky vyrobené podle globálních standardů excelence. Exportní aktivity Anadolu Isuzu pokrývají 26 zemí na třech kontinentech. Většina těchto trhů podléhá předpisům Evropské unie. Společnost je lídrem v exportu midibusů v Turecku od roku 2004. V roce 2012 společnost Anadolu Isuzu aktualizovala 81 procent z celkového vývozu midibusů z Turecka.