Isuzu-czech.cz
PRODEJ AUTOBUSŮ

ISUZU NovoCiti Life jezdí na městských linkách v Pelhřimově

Přinášíme první poznatky a zajímavé postřehy z běžného provozu malého městského autobusu ISUZU NovoCiti Life v Pelhřimově. Dopravní společnost ICOM transport provozuje nový autobus ISUZU na městských linkách v Pelhřimově od počátku července.  Cestujícím v patnáctitisícovém městě jsou k dispozici čtyři městské linky, které obsluhují dva standardní autobusy Mercedes – Benz Conecto a nyní také zmiňované ISUZU NovoCiti Life. Po prvních zkušenostech je zřejmé, že NovoCiti Life je možné bez váhání nasadit na kteroukoliv linku, přestože je nepoměrně menší oproti standardním autobusům. Jeho kapacita je však naprosto dostatečná, výrobce uvádí maximální možnou obsazenost až 65 cestujících.

Maximální efektivní využití vnitřního prostoru, 3D prohlídka 

.

Nový městský "midibus" ISUZU NovoCiti Life na autobusovém nádraží v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Nový městský „midibus“ ISUZU NovoCiti Life na autobusovém nádraží v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti v barvách ICOM transport, alternativa ke standardním autobusům v Pelhřimově ( foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti v barvách ICOM transport, alternativa ke standardním autobusům v Pelhřimově ( foto: Zdeněk Nesveda)

.

Nové ISUZU NovoCiti jezdí od počátku července 2020 na všech čtyřech městských linkách v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Nové ISUZU NovoCiti jezdí od počátku července 2020 na všech čtyřech městských linkách v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Autobus ISUZU NovoCiti Life, novinka MHD v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Autobus ISUZU NovoCiti Life, novinka MHD v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

 

Cestování na lince č. 3

Délka městského autobusu ISUZU je pouhých 7,8 m, a je proto ideální do centrální části města i do okrajových oblastí, kde linky vedou zastavěnou částí převážně ve vilových čtvrtích. Měli jsme možnost si Novo Citi Life vyzkoušet na lince č. 3, ta začíná a končí na autobusovém nádraží, měří 7,7 km a má celkem 17 zastávek.  Pro nás bylo zajímavé, že trasa vede poměrně kopcovitým náročným terénem v úzkých ulicích s množstvím zatáček a křižovatek. Sledovali jsme funkci plně automatické převodovky při častém zastavování a rozjíždění převážně do kopce, automatický systém řazení pracoval bezchybně a je komfortní zejména z pohledu pohodlí řidiče, ale má i velký vliv na celkovou plynulost a ekonomiku jízdy.

 

ISUZU NovoCiti Life, autobus svými rozměry ideální do centrální části města i do okrajových oblastí (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, autobus svými rozměry ideální do centrální části města i do okrajových oblastí (foto: Zdeněk Nesveda)

 

Na spoji linky č. 3, který trvá necelých 30 minut, cestovalo v daném okamžiku 21 lidí, podle statistiky na spojích jezdí v průměru 17 cestujících. V některých exponovaných časech však cestuje i více než 40 lidí, potvrzuje se nám správnost rozhodnutí, nasazovat NovoCiti Life právě na těchto trasách. Při jízdě byla převážná část cestujících senioři, ti zejména oceňovali mimořádně nízké nastupování. NovoCity Life je pro někoho možná až extrémně nízké, výška pérování má však tři polohy, výškový rozdíl minimální a maximální polohy je značný a je patrný i na fotografiích.  Autobus je vybavený funkcí kneeling (poklek) umožňující pohodlné nastupování snížením nástupní hrany na zastávkách.

 

Nízká nástupní hrana u NovoCiti Life umožňuje pohodlné nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

Nízká nástupní hrana u NovoCiti Life umožňuje pohodlné nastupování (foto: Zdeněk Nesveda)

.

NovoCiti má tři polohy výšky polohy výšky pérování , na snímku je nejvyšším bodě. Za jízdy se automatický upraví do provozního režimu (foto: Zdeněk Nesveda)

NovoCiti má tři polohy výšky polohy výšky pérování , na snímku je nejvyšším bodě. Za jízdy se automatický upraví do provozního režimu (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, ideální bezbariérový nájezd pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, ideální bezbariérový nájezd pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, nástup pro invalidní vozíky a kočárky do střední části autobusu pomocí nájezdové rampy (foto: Zdeněk Nesveda) pomocí

ISUZU NovoCiti Life, nástup pro invalidní vozíky a kočárky do střední části autobusu pomocí nájezdové rampy (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti life, pohodlné nastupování i pro starší generaci našich občanů (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti life, pohodlné nastupování i pro starší generaci našich občanů (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti life, pohodlné nastupování i pro starší generaci našich občanů (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti life, pohodlné nastupování i pro starší generaci našich občanů (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life na dopolední lince č. 3 Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life na dopolední lince č. 3 Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Komfortní cestování novým klimatizovaným autobusem ISUZU NovoCiti Life v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Komfortní cestování novým klimatizovaným autobusem ISUZU NovoCiti Life v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Všeobecná spokojenost cestujících s novým autobusem ISUZU na městských linkách v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Všeobecná spokojenost cestujících s novým autobusem ISUZU na městských linkách v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti na lince č. 3. která má 17 zastávek, celkem cestovalo 21 lidí (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti na lince č. 3. která má 17 zastávek, celkem cestovalo 21 lidí (foto: Zdeněk Nesveda)

 

Názor řidiče

Stálým řidičem ISUZU v Pelhřimově je pan Zdeněk Vlach, jezdí u společnosti ICOM transport 16 let a má bohaté zkušenosti s řízením všech typů koncernových autobusů. Přes některé výhrady vnímá nový autobus velmi pozitivně, chválí výbornou manévrovatelnost a ovladatelnost, účinnost retardéru, výkon klimatizace a v neposlední řadě i nevšední design. Zdeněk Vlach za krátkou dobu, co s autobusem jezdí, přesně ví, co mu vyhovuje, aby jízda byl plynulá a také ekonomická. Oceňuje výkonovou rezervu, do všech kopců, i těch strmějších, jezdí pouze na čtvrt plynu a líbí se mu, že autobus má díky velkému krouticímu momentu slušný záběr už na dolní hranici otáček, jak říká, „pracuje od spodu“.  Za dobré řešení považuje elektrické ovládání střešního poklopu a dálkové ovládaní dveří. Zdeněk Vlach nám předvedl i chod klimatizace, teplota uvnitř vozidla se udržovala stabilně na 23°C , přestože venkovní teplota se blížila ke třiceti stupňům a často se otevíraly dveře.

Zdeněk Vlach, zkušený řidičů, jezdí u společnosti 16 let a nyní je stálým řidičem městského autobusu ISUZU NovoCiti Life v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

Zdeněk Vlach, zkušený řidičů, jezdí u společnosti 16 let a nyní je stálým řidičem městského autobusu ISUZU NovoCiti Life v Pelhřimově (foto: Zdeněk Nesveda)

 

Co byste ještě měli o ISUZU NovoCiti Life vědět 

 Autobus vznikl ve vývojovém centru Anadolu Isuzu v roce 2016 na základě požadavku vyvinout zbrusu nový ekonomicky výhodný městský „MIDIBUS“. Premiérově byl představen na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku v říjnu 2017. Čerstvá novinka vzápětí získala prestižní ocenění italské poroty Golden Design Award  2017 – 2018. Jedná se od začátku až do konce o úplně nově projektovaný autobus na základě nejaktuálnějších poznatku za použití nejmodernějších technologií a materiálů. Za zmínku stojí úplně nový typ zadní nápravy od renomované italské značky Brist (tzv. Z převod) speciálně navržený pro NovoCiti Life. Při výrobě jsou použity i další osvědčené a odzkoušené komponenty a agregáty. Motor FPT (Fiat Powertrain Technologies ) o obsahu 4,5 litru v kombinaci s plně automatickou šestistupňovou převodovkou amerického výrobce Allison vykazuje mimořádně spolehlivé provozní výsledky. Autobusy ISUZU jsou vyráběné v jedné z nejmodernějších továren v Evropě, která průběžně investuje nemalé prostředky do vývoje a inovací. Karoserie jsou proti korozi ošetřeny celkovou kataforézou. Odborníci oceňují optimální proporcionální řešení vozidla s maximálním využitím vnitřního prostoru. Již na první pohled je interiér mimořádně prostorný a vzdušný, s širokou uličkou a plošinou u zadních dveří pro kočárky a invalidní vozíky.  Podařilo se dosáhnout maximálně nízkopodlažního provedení interiéru ve třech čtvrtinách délky autobusu. Naplnil se bezezbytku cíl konstruktérů, vytvořit městský „midibus“ s nejvyšším možným komfortem pro cestující a řidiče. Značka ISUZU disponuje v rámci nejnovějších světových trendů plně elektrickou variantou s označením NovoCiti Volt. S největší pravděpodobností budeme elektrobus Volt v budoucnu potkávat také v českých městech.

.

ISUZU NovoCiti Life, přestože autobus měří pouhých 7,8 metrů, disponuje vzdušným prostorným interiérem pro více jak 60 cestujících (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, vnitřní prostor je ze 3/4 délky nízkopodlažní (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, vnitřní prostor je ze 3/4 délky nízkopodlažní (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, dobře navržený interier počítá s místy pro tělesně postižené na dobře přístupném místě (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, dobře navržený interier počítá s místy pro tělesně postižené na dobře přístupném místě (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, plošina ve střední části vozu, určená pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, plošina ve střední části vozu určená pro invalidní vozíky a kočárky (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life, ergonomicky dobře řešené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life, ergonomicky dobře řešené pracoviště řidiče (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life optimální řešení efektivního využití vnitřního prostoru, výrobce uvádí obsazenost až 65 míst (foto: Anadolu ISUZU)

ISUZU NovoCiti Life optimální řešení efektivního využití vnitřního prostoru, výrobce uvádí obsazenost až 65 míst (foto: Anadolu ISUZU)

.

Speciálně navržená konstrukce náprav značky BRIST pro ISUZU NovoCiti Life, přední nízkopodlažní, zadní, unikátní řešení převodu tzv. Z. (foto: BRIST)

Speciálně navržená konstrukce náprav značky BRIST pro ISUZU NovoCiti Life, přední nízkopodlažní, zadní, unikátní řešení převodu tzv. Z. (foto: BRIST)

.

Úspěšný grafický návrh ISUZU NovoCiti Life ( foto: Anadolu ISUZU)

Úspěšný grafický návrh ISUZU NovoCiti Life ( foto: Anadolu ISUZU)

.

Perspektivní alternativa ISUZU NovoCiti Volt (foto: Anadolu ISUZU)

Perspektivní alternativa ISUZU NovoCiti Volt (foto: Anadolu ISUZU)

.

ISUZU NovoCiti Life, držitel prestižní ceny Golden Design Award 2017 – 2018 (foto: Anadolu ISUZU)

ISUZU NovoCiti Life, držitel prestižní ceny Golden Design Award 2017 – 2018 (foto: Anadolu ISUZU)

.

Největší flotila 42 autobusů ISUZU NovoCiti Life jezdí v současnosti v polské metropoli Lodž. Ve městě se 700 000 obyvateli autobusy ISUZU nyní obsluhují 10 linek (foto: MPK Lodž)

Největší flotila 42 autobusů ISUZU NovoCiti Life jezdí v současnosti v polské metropoli Lodž. Ve městě se 700 000 obyvateli autobusy ISUZU nyní obsluhují 10 linek (foto: MPK Lodž)

.

Největší flotila 42 autobusů ISUZU NovoCiti Life jezdí v současnosti v polské metropoli Lodž. Ve městě se 700 000 obyvateli autobusy ISUZU nyní obsluhují 10 linek. Podle zveřejněné informace dopravního podniku MPK Lodž najela vozidla z první dodávky v náročném prostředí velkoměsta již prvních 100 000 km bez technických problémů a na základě těchto zjištění objednal dopravní podnik dalších 18 autobusů NovoCiti life.

 

Slovo na závěr

 

V Pelhřimově jsme měli možnost díky vstřícnosti vedení a zaměstnanců společnosti ICOM transport získat informace o provozu nového autobusu, ale také nahlédnout do zázemí dopravní společnosti. Náš dojem se dá shrnout krátce třemi slovy, organizovanost, pořádek a velká pohoda. Měli jsme příležitost mluvit jak s řidiči autobusů, tak i dispečery. Poděkování patří zejména dispečerce paní Elišce Fousové a řidiči Zdeňkovi Vlachovi.  Názory, podněty a připomínky personálu jsou pro nás skutečně důležité, potřebujeme vědět, jak nový autobus vyhovuje v  prostředí, ve kterém se provozuje a jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Mluvili jsme však nejen se zaměstnanci, ale i s cestujícími, také tady se nám dostalo příjemně kladných odpovědí a názorů na nový autobus v ulicích Pelhřimova.

Zdeněk Nesveda – BusPress

 

Příjemná dispečerka Eliška Fousová, vpravo (foto: Zdeněk Nesveda)

Příjemná dispečerka Eliška Fousová, vpravo (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Nový přírůstek ve společnosti ICOM transport vnímají cestující pozitivně (foto: Zdeněk Nesveda)

Nový přírůstek ve společnosti ICOM transport vnímají cestující pozitivně (foto: Zdeněk Nesveda)

.

ISUZU NovoCiti Life na Vysočině (foto: Zdeněk Nesveda)

ISUZU NovoCiti Life na Vysočině (foto: Zdeněk Nesveda)

.

Příkladný firemní styl, corporate identity ve společnosti ICOM transport, autobusy se podobají jako vejce vejci (foto: Zdeněk Nesveda)

Příkladný firemní styl, corporate identity ve společnosti ICOM transport, autobusy se podobají jako vejce vejci (foto: Zdeněk Nesveda)

.