(BusPress – Peaha 15.10. 2015) S Viktorem Wiesnerem šéfem české části společnosti TURANCAR jsme mluvili o současném stavu prodeje autobusů ISUZU, o působení značky ISUZU v Česku a také o autobusovém veletrhu CZECHBUS, který se uskuteční v Praze již příští měsíc. Jenom připomínáme, společnost TURANCAR CZ se od 2004 zabývá prodejem a servisem malokapacitních autobusů ISUZU v České republice. TURANCAR stál v roce 2011 také u zrodu veletrhu CZECHBUS a do současné doby je jedním z hlavních partnerů, což je také na první pohled patrné z reklam nalepených na jejich autobusech.
Prodej autobusů v Česku není zdaleka na takové výši, jakou bychom si všichni určitě představovali, jak se vám nyní daří prodávat autobusy ISUZU?
Odpověď není zdaleka tak jednoduchá, ale v podstatě můžu říct, že nám daří. Jsme limitováni tím, že prodáváme pouze určitý specifický druh turistických autobusů s menší obsaditelností. V celkovém poměru všech prodaných autobusů v turistickém sektoru v Čechách si však vedeme docela dobře.
Kolik autobusů prodáváte ročně?
Za celé období našeho působení na trhu je to asi v průměru 10 autobusů za rok. Byly však roky, kdy jsme jích prodávali za rok více než dvacet. Letos není ještě konec roku, ale je zřejmé, že prodáme deset možná i jedenáct autobusů což považujeme za velmi slušný výsledek.
O jaké typy autobusů je největší zájem?
Nejvíce prodáváme model NOVO, je nejmenší z naší nabídky, s maximální kapacitou 29 cestujících. Tady také do určité míry při rozhodování zákazníků hraje roli i cena. Nový, náš největší autobus VISIGO, jsme uvedli na trh v loňském roce a také se začíná prodávat. VISIGO láká úplně novou koncepcí, moderním designem a hlavně širokou možností svého využití.
ISUZU však nejsou jenom autobusy, vím, že se nyní se angažujete i v jiných oblastech.
Je to jedna z věcí, o které bych rád také mluvil. ISUZU je více samostatných segmentů, ve kterých se zákazník jen velmi špatně orientuje. My nyní strukturu fungování značky ISUZU v Čechách měníme. Základ nové platformy tvoří nové uskupení s názvem FOR ISUZU CZECH GROUP. Je to v podstatě sloučení všeho co ISUZU v Evropě nabízí pod jednu střechu. Jednoduše řečeno, my jsme ISUZU a nabízíme, prodej a servis autobusů, prodej a servis lehkých nákladních vozů ISUZU ve všech možných modifikacích, prodej a servis užitkových vozů D – MAX, prodej všech náhradních dílů na celou současnou produkci ISUZU ve všech těchto segmentech. Samostatnou skupinu tvoří tzv. sektor ISUZU Industrial Engines, jedná se o díly převážně pro stavební stroje všech možných značek, které umíme dodat v expresních termínech.
Co ve výsledném efektu přinese FOR ISUZU CZECH GROUP koncovým zákazníkům?
Zákazníkům jsme nyní velmi zjednodušili orientaci a hlavně cestu, ke všemu co nese značku ISUZU. Existují nyní dvě telefonní čísla a dvě mailové adresy, kde se vždy zákazníkům dostane kvalifikovaná odpověď. Skupina FOR ISUZU CZECH GROUP vznikla dohodou společností TURANCAR CZ s.r.o. a ProScan a.s. Posílením portfolia ISUZU se značka dostává také do většího povědomí české veřejnosti. Díky dohodě s naším obchodním partnerem společností ProScan, se nám daří rozšířit i servisní služby o další místa. Mimo Prahu jsme již nyní schopni servisovat autobusy a nákladní a užitková auta také i v Pardubicích a Jičíně.
V nejbližší době uvidíme ISUZU, na autobusovém veletrhu CZECHBUS. Co návštěvníci uvidí letos ve vaší expozici?
U nás je to poměrně jednoduché, opět přivezeme model VISIGO, který je v současné době považovaný za vlajkovou loď Anadolu ISUZU. Bude to však nejnovější varianta, autobus podobný tomu, který nyní značku ISUZU prezentuje na světové výstavě Busworld. Určitě se představíme také v novém formátu FOR ISUZU CZECH GROUP. Znamená to, že na venkovní ploše budou k vidění i jiná vozidla než autobusy.
Co pro vás veletrh CZECHBUS znamená?
Tak jak se zmiňujete v úvodu, byli jsme u zrodu autobusového veletrhu v roce 2011 a nyní těžíme z jeho popularity. S veletrhem CZECHBUS si nás naši klienti spojují a je pro nás nemyslitelné se ho nezúčastnit. Možná zde přímo neděláme obchody, ale určitě se potkáme s mnoha našimi zákazníky, ale také s úplně novými lidmi. Během tří veletržních dnů nás navštíví víc lidí, než jsme schopni ve skutečnosti zvládnout. Určitě je to pro nás nejlepší způsob jak o sobě dát vědět a hlavně je to mimořádná příležitost jak co nejlépe prezentovat naše autobusy, ale i veškeré další nové služby, které nabízíme.
foto nahoře: Viktor Wiesner, jednatel společnosti TURANCAR. CZ
Zdeněk Nesveda – BusPress
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU – D MAX
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU – TRUCKS
FOR ISUZU CZECH GROUP – MY JSME ISUZU – INDUSTRIAL ENGINES
CZECHBUS 2014 – Viktor Wiesner, jednatel společnosti TURANCAR CZ
Servisní centrum ISUZU Praha – TURANCAR CZ
FOR ISUZU CZECH GROUP – Zdravá sestava